söndag, september 24

En guldfisk på köttmarknaden och Shopping for dummies

Fredagkväll är vindrickande hos mig och jag gör Caipirinhas och har ingen shaker, utan gör som H brukar, lägger isen i en handduk och krossar mot diskbänken, men har inte samma snits som hon. Sen åker vi taxi genom Stockholm och det är röda trafikljus hela vägen och jag muttrar och sen är det kö innan vi kommer in och vi inser att det kanske inte är ett helt lyckat ställe att hänga på när man inte fyllt 35 och en kille med snajdig grå kavaj struttar fram till oss och vill att vi ska dansa och sen återkommer han två gånger till med samma fråga, så vi misstänker starkt att han har guldfiskminne. I upprepar ordet köttmarknad flera gånger under kvällen och när ett par dansar omkull bredvid oss på dansgolvet i en avancerad juckdans bestämmer vi oss för att dra hem.

På lördagen möter jag I för en shoppingrunda i förenklad version, typ Shopping for dummies. Detta för att jag ska få plugga några timmar på eftermiddagen. Men vi hinner ändå zickzacka fram mellan en hel del affärer. Jag fyller på mitt lager med två nya gula överstrykningspennor. Två för att ha en som backup. Backup är bra. Sen hittar jag den rosa koftan med sidenbandet i midjan på fridhemsplan. Finns en kvar i min storlek så det är inte mycket att fundera på. Visar den för J när vi fikar och han bara nickar och den är du. Är det? Herregud.

På kvällen trillar damerna in hos mig igen och jag har fastnat i mina böcker och får kasta mig in i duschen och dra bort pluggtankarna som ett plåster. Sen är det utgång och bra musik och shake it tills det blir för mycket folk. Då drar vi och käkar och jag får efterlängtad falafel och skrattar stort åt damernas frikadellstory och den om tanden i brödbullen. Vad fan skulle jag göra utan er, darlings.

6 kommentarer:

Peppe sa...

Mycket fint skrivet.

S sa...

Tack, Kexet! :)

Lill-Krizan sa...

Jag vill också ha tjejkompisar och nobba köttmarknader och handla kläder med band i midjan (eller nja, kanske inte det där sista)!

Det är så trassligt att att vara man och se på fotboll i för stor nätbrynja. Typiskt min otur att jag blev kille!

S sa...

Hahahaha!

Klart du ska ha sidenband.

Lill-Krizan sa...

Jaaaaa, jag kan ha ett sidenband knutet runt huvudet! Så blir jag lite mjuktuff, liksom...

S sa...

Jepp. Ett rosa tycker jag.

 
Where The Heck Are You?