fredag, september 22

Det är ett system, faktiskt

I have a thing for...överstrykningspennor. Har säkert 50 stycken som står på skrivbordet. Dessa använder jag till att kludda. Jag har kluddat mig genom hela juristutbildningen. Men bakom det som för andra ser ut som kludd finns ett system [vill jag tro i alla fall]. Rosa är muy importante. Grönt är olika definitioner och grundläggande begrepp. Gult är normalviktigt. Orange är klurigheter.
Sen skriver jag såklart med andra pennor också och stryker under och ringar in och viker hundöron. Mina böcker har ett andrahandsvärde som går mot noll. Och har blivit lite av ett skämt bland mina kursare. K lyfte upp en av mina böcker när vi lunchade och det är precis det här jag menar. Hmpf.

Har aldrig förstått hur ni klarar er, ni som markerar lite svagt med blyerts här och där.

6 kommentarer:

Felicitas sa...

Länge leve överstrykningspennor och alla andra pennor i alla färger!! =) Numera har jag en handdator, men på den tiden då jag hade en vanlig kalender tror jag att den var färgrikast på skolan! ;)

S sa...

Precis så ser mina böcker ut. Värre än en målarbok för barn. :)

eff sa...

Jag försökte använda överstrykningspennor ett tag, men jag kunde inte bestämma mig vilket som var viktigast så det funkade inte. Knappt nåt kladd i någon av mina böcker. Jävla kodningsteoriboken som kostade mer än två kronor per sida funderade jag på att laminera på pin kiv.

Linnea sa...

Jag anvànder fòr mycket gult... antingen àr det bàttre med ett mer mèngfàrgat system.

Linnea sa...

ett fòrtydligande kanske àr pa sin plats. jag menar antagligen, inte antingen... och sà menar jag màngfàrgad. uppenbarligen har jag andats in fòr mycket àngor fràn òverstrykningspennorna.

S sa...

Eff - Du gav upp på vägen mot det fulländade överstrykningssystemet alltså.

Fördelen är att böckerna får ett andrahandsvärde. ;)

L - Du är ju en av the blyertspeople. Nästan. Sparsam med kludd. Kanske är det jag som är defekt och aldrig riktigt blev klar i min måla-i-målarbok-fas.

 
Where The Heck Are You?