onsdag, augusti 30

Fucking kardborre

Drar på mig springtights och linne och tejpar över skoskavet på vänster häl. Plåster och förstärkt med tejp. Det är soligt och jag tänker först att det är för varmt för att springa, men plötsligt har jag rundat kröken bort mot bron över till Karlberg. Kroppen spinner som en katt och blir en solfångare som försöker alstra så mycket solenergi som möjligt. Hinner lagom in på slingan innan plåstret släpper. Rycker av det och klistrar en av tejpbitarna över trots att jag vet hur mycket fula ord och whimpande det kommer krävas när jag ska rycka bort den och hela skoskavet följer med.

Springer hela vägen idag. Bara matar meter efter meter. Men när jag kommer hem och öppnar dörren trillar rastlöshetsbollen ner på mig igen. Som fucking kardborre.

En sån där dag när inget riktigt räcker till.

7 kommentarer:

eff sa...

Om man översätter springtights till svenska får man vårträngsel, typ.

Ja, det var allt. Akta skoskavet. Heh, det låter nästan som ett punkband. Akta skoskavet.

S sa...

Hahaha! Underbart.

Ska nog börja använda det ordet istället, men vet inte om det låter så smickrande med trängsel när det ska associeras med byxor i någon form..

eff sa...

Trängsel i byxor kan ibland vara fördelaktigt för kvinnors, hur ska jag uttrycka mig, akterkastells framtoning...

Inte överdriven trängsel, givetvis, komfort först och främst.

S sa...

Akterkastellet. Hahaha! På humör idag, herrn? ;)

eff sa...

Alltid på humör. Tror jag. Beror på vilket humör hon avser.

S sa...

Du är ju ordvrängarkungen.

Det är mycket bra.

eff sa...

Tack.

Det är en genetisk åkomma, tror jag. Och så gillar jag ord och det man kan göra med dem.

 
Where The Heck Are You?