fredag, juni 23

Lägg hatten här nu..

Snart har jag satt foten på varje meter bilväg, cykelväg eller torg på Kungsholmen. Gick över Västerbron igår igen. Stannar vid mitten och tittar ner över kanten. Tänker att jag ska inte stå där så länge så att någon blir orolig och tror att jag ska hoppa, men en liten stund ska jag stå där innan jag säger hejdå till Stockholm. M ringer och säger kom över, för sen ses vi ju inte på säkert två veckor. En evighet på vissa sätt. Jag sitter i hans fönster när han lägger upp glass. Trilla inte ut nu bara.

Går hem tidigare än jag egentligen vill, städar, torkar golvet och packar. Jag måste ju städa innan jag åker, om jag skulle dö, så de inte hittar lägenheten helt förfallen. It´s all about image. D skrattar och nickar. Men när jag städat kan jag inte somna. Jag ska åka hem. Eller hemhem, för att vara lite studentgullig. Jag föredrar hem. När jag är i Stockholm åker jag hem [till Casa de Päron] och när jag är i Casa de Päron åker jag hem [till Stockholm]. Känner mig alltid kluven, särskilt i transitfasen. Innan jag normaliseras. Men det är som det där med hatten.

Wherever I lay my hat that's my home*

Och en liten surpuppabild på mig.




*Paul Young - wherever I lay my hat (that's my home)

Inga kommentarer:

 
Where The Heck Are You?