fredag, maj 26

Snorungar och X-men

X-men. När jag såg den första för flera år sedan tappade jag hakan. Mutanterna och deras egenskaper. Wolverine och hans knivar. Rouge som man inte får röra. Scenen i klassrummet när de fryser vattnet till en boll av is som tappas i golvet.

Tvåan var en besvikelse. Charmig visst, men ettan var underbar.

Så det är med lite tveksamhet jag ska gå och se trean ikväll. Särskilt eftersom vi ska se den på Sergel. En fredag. Det kan vara maximal snorungefaktor.

När jag och mitt ex var och såg Hipp Hipp Hora en fredagkväll för länge sedan var bakre delen av salen fylld av förortskids som pratade i mobil, ringde varandra, skrek, hoppade i bänkarna, klättrade på sätena, slogs, skvätte läsk och kastade popcorn. Det var som att sitta i hela havet stormar.

Så kanske är galonkläder och sydväst en bra klädsel. Tur att jag passar i sydväst, lite som Tjorven.

Inga kommentarer:

 
Where The Heck Are You?