måndag, maj 8

Botanik och en liten tant

Vaknar och är mer förkyld än igår. Känner mig som en pensionär när jag rör mig, men lyckas sitta av skolan i några timmar. Sen steks jag sakta på buss 40 till Odenplan.

Slänger på linne och shorts och tar skolhögen med papper och går till Rålis. Blir inte mycket gjort där. Möter upp med J och ser storögt på när han handlar krukväxter:
-Kanske en sån här?
-Eh...jo, den är fin.
-Eller den här.
-Jag har en enda krukväxt.
-Japp, allt dör hos dig.
-..well...
Slutar med att han hittar tre stycken.

Står och väntar när han betalar, med en liten tant bredvid mig. Hon prasslar med en påse och ska stoppa ner en liten grön växt i den men koordinationen vill inte riktigt. Så jag böjer mig fram och hjälper henne att stoppa ner den i påsen.
-Åh, tack tack.
Sen dröjer det inte länge innan hon ska stoppa ner den lilla påsen i en stor påse och jag kan se att hon kikar på mig igen.
-Ska jag hjälpa..
-Åh, tacktack. Det var snällt av dig.
J storler och jag mumlar:
-..bzzz...lägg ner..
-Små saker som man ska vara nöjd över vettu.

En söt liten tant var det i alla fall.

Inga kommentarer:

 
Where The Heck Are You?