måndag, maj 29

Avocado och kärlek

Middagen igår var trevlig. Jag ansvarade för guacamolen. Den blev mindre trevlig. En avocado som M trots mina protester slängde ner i bunken var omöjlig att mosa.
-Jag tror vi kan använda elvispen?
-Va? [M ser sådär förtjust ut vid tanken på mig och en elvisp i sitt kök]
Men det slutar med att jag raskt bygger ihop den när han är på toa. Effektivt.

Sen dricker vi vin och blir lite smörigt sentimentala lagom till kaffet och pratar om giftemål och kärlek vid första ögonkastet och hur man vet att det är just han och när det där drivet framåt ska lägga sig till ro bakom revbenen.
-Det finns visst personer jag tänkt att han skulle jag kunna gifta mig med.
-Jag tror inte på det längre, kärlek vid första ögonkastet.
-Joooooooo!
-Men så har han fula skor och då är det ju kört.

Sen händer det som inte fick hända.
-[hemliga smeknamnet], du kan väl komma med en liten stund? Snälla..!
-Jag kan ju inte det egentligen.
-Snälla.
Jag måste bli mer svårövertalad. Memo to self.

Inga kommentarer:

 
Where The Heck Are You?