onsdag, april 19

...zzzzz...

Har suttit på b-uppsatsseminarium i tre timmar nu ikväll. Inledde starkt första timmen genom att inte kunna fokusera. Tycker att jag hör någon säga ..neutralitetsbegreppet vem var det nu som skrev om det?... men det är inte förrän jag känner att alla i gruppen vänder sig mot mig och läraren säger:
-Sandra?
-Ja?
Gruppen ler och de är så söta. Vill alltid vara i en så gullig grupp.

Var så trött sista timmen när han gick igenom mitt. Försökte lyssna och trots kaffe var jag sovig, men lyckades memorera när han sa idéanalys och att jag verkar ha ett bra underlag. Puh.

Tror att jag efter att ha mullvadat runt i riksdagstrycket hela eftermiddagen lyckats hitta vägen fram till rätt debatt. Från register till protokoll tillbaka till register till FöU till prop till register till protokoll och så några varv till. Men nu har jag en debatt i sikte i alla fall. Vill bara att den ska vara den rätta. Orkar inte leta mer.

Var på riksdagsbiblioteket igår och inledde min inhamstring av info. M var med och satt snällt och läste i en statistikbok, tills jag väste uppifrån min stege att han skulle anteckna någon gammal propositon eller ett protokollnummer. Var helt säker på att jag skulle dö när jag lyckats klättra upp och kollade ner, men sen kände jag mig hemma där uppe.

Troligen för att hjärnan inte orkade med att både läsa författningstråktext och vara beredd på att dö samtidigt.

Inga kommentarer:

 
Where The Heck Are You?