torsdag, april 13

Kom

Efter skola i tio timmar mer eller mindre dunsade jag ner i tunnelbanan. M ringer när jag står på perrongen och undrar om jag vill dricka en öl. Förklarar att det enda intresse jag har för tillfället är mat.
-Du kan få mat hos mig.

Så jag sätter mig på en bänk på perrongen och plötsligt står han bredvid mig. Helnöjd.
-Vi fick påskägg på jobbet!!
-Du skojar.
-Med godis. Kolla!
Han visar innehållet i en påse han håller i ena handen.
-Visa inte det där för mig, jag fick lust att rycka en kexchoklad från en snubbe på tbanan och sen försöka komma undan med nöd som ursäkt. Får jag ta ett chokladägg?

Trots att jag är astrött är det verkligen en trevlig kväll. Vi käkar och sen trillar Ch in och delger oss sina teorier om rött hår.
-Men typ om en griskulting är annorlunda så blir den ju utmobbad i gruppen! Så är det faktiskt.

Sen bestämmer jag mig för att gå till Kungsträdgården. Det är vår i luften. Berns skylt lyser röd mot mig genom de kala trädkronorna och skärgårdsbåtarna guppar mot kajen. Vindarna viner in mot mig över vattnet och rufsar mig i håret.

Kom, tänker jag. Det är dags.

Inga kommentarer:

 
Where The Heck Are You?