måndag, april 17

Hängröv och Vouge

Det blev en bra promenad vid havet. Men det blåste något helt sjukt. Lyckades ta sönder mina älsklingspilotglasögon igår, så jag fick använda reservlagret. Ett par riktigt gamla med spegelglas, lite nötta, men riktigt bra att köra bil i. Kommer gående längs piren klädd i skitiga sneakers, jeans med hängröv, den återfunna jackan, pilotglasögonen och känner hur fraggelfrisyren når nya rekord. Till sist får jag ta på mig min gulliga gröna mössa. Hela jag är grunge. Hela jag är ute.

Men jag trivs. Vi går över planen där alla båtar ligger på vintern och hamnar sedan i någons trädgård som pryds av en obehöriga äga ej tillträde-skylt. Väntar bara på att jag ska få en hagelsvärm i benet när vi genar över träplankor och stenar. Solen spräcker molntäcket och vämer mot ryggen. Äntligen.

Sen åker jag bil med min mor halvvägs till Stockholm. Hon laddar min väska med mentos, kexchoklad och mineralvatten. Och Vouge. Och en kaffe. Kramar mig och ger mig ett mammaögonkast innan hon går och vinkar sedan innan hon svänger runt stationshuset.

Därefter börjar jakten på en nyckel till lägenheten. Till sist blir det C som möter mig på centralen när jag kommer:
-Ska jag ta något?
Och innan jag hinner svara tar hon över och bär ena påsen. En superliten gest, men som just då är så übergullig att jag bara vill krama henne.

Inga kommentarer:

 
Where The Heck Are You?