fredag, april 7

Hit and run

Vaknar och känner mig om möjligt mer urblåst än igår. Möter upp med en lite snuvig C och promenerar längs Kungsholmsstrand. Önskar jag kunde säga på en vacker grusväg längs vattnet. Tyvärr ser stockholms hundägare till att promenaden mer påminner om snake, där det gäller att ta sig genom en bana av hundskitar i varierande storleksordning. Man kan även tydligt se spår av de som misslyckats och lämnat ett skoavtryck mitt i skiten.

Tydligen är min enkla teori att om man har råd att köpa en hund så har man fan råd att köpa bajspåsar helt felaktig. Krävs utökade empiriska studier där.

Mina föräldrar har två stora hundar och det är en självklarhet att man plockar upp efter dem. En dag var min mor ute och hundpromenixade när hon stötte ihop med en gubbe vars hund lämnade en hög efter sig och gubben är raskt på väg därifrån. [Varför ser gubbar nästan skitnödiga ut själva när de ska göra en hit and run med sin hund?]
-Ska du inte plocka upp efter din hund?
*Gubben förvandlas från gubbfärgad till röd*
-Eh.....jo...jag brukar ju göra det.. *råljuger*
-Men inte idag?
-Eh...nej, eh, jo, men jag har ingen påse med mig..
-Men det har jag, här varsågod.
*Gubben gör fågelholkminen och ser stressad ut*
-Varsågod.

Det slutar med att han tar påsen och osnitsigt gräver upp bajset. Dagens sensmoral:
Undvik min mamma om du ska göra en hit and shit med din hund. Vågar nog gissa att han väljer en annan promenadrunda i framtiden.

3 kommentarer:

Linnea sa...

EN gàng har jag sett nàgon plocka upp hundskit hàr i Bologna. Jag upprepar: EN gàng. Och det àr kanske den mest hundtàta stad jag bott i. Resten kan ni ràkna ut sjàlva.

eff sa...

Hit-and-shit är för övrigt en lysande term.

På något sätt är ändå hundskit vår. Efter snön dragit åt helvete kommer den där doften av förmultnat gräs och hundskit. Vårdoft.

S sa...

Linnéa - Nice... ;)

Eff - Jag vill att vår ska lukta krokusar och inte hundskit.

 
Where The Heck Are You?