onsdag, april 26

Allra finaste E

Idag fyller min allra vackraste E 28 år!!

Grattis grattis grattis!

Att komma från en stor bullrig familj till ett litet litet studentrum jag fått låna av en killkompis i väntan på mitt eget kan man snällt sagt kalla omställning, men det korrekta är nog någon form av tortyr. Det var tyst. Ensamt. Och jag saknade.

Och sov. Försökte sova bort glappet mellan det som varit min värld och det som blivit det nu. Men så plötsligt en dag stod E framför mig och frågade om jag också skulle plugga psykologi. Med ett stort smajl tog hon mig under sina vingar.

Utan att någonsin fråga eller kommentera bäddade hon extrasängen i vardagsrummet och sa jag tycker att du kan stanna om du vill, det är ju närmare till skolan imorgon. Och jag stannade. Men ofta räckte det att veta att jag hade henne inom räckhåll.

Samma sak gäller idag. Hon är en av de personer jag skulle åka vartsomhelst närsomhelst för. Anything.

En av de personer som bara plötsligt dykt upp och man inser att det alltid funnits ett utrymme i hjärtat för en liten rödhårig tjej. En pusselbit man alltid saknat. En av de vackraste.

Inga kommentarer:

 
Where The Heck Are You?