tisdag, mars 28

Surkart

Vaknade (försent - varför bryta en ovana?), slängde på mig kläderna och åkte till uni för att fixa betyg, frimärken och skriva ut lite skit. Väldigt osmidigt att åka genom halva stan för att skriva ut lite papper, men så är det.

Hade ipod-tur idag. Shufflade fint. Timbuktu. Och det går inte att vara surkart när man lyssnar på det här.

besame mucho - jag kan inte vara utan
strö lite socker på mig som bara du kan
besame mucho - ge mig inget än det bästa
strö lite socker på mig och det vill växa
besame mucho - det får mig att vilja leva
strö lite socker på mig, jag vill ha mera
besame mucho - jämt och ständigt
strö lite socker på mig är du vänlig*

Men nu är det inte så mycket sockerfeeling längre. Nu är det rävgiftkaffe och läsa klart toapapperboken. 40 sidor. Som att åka loopen på jordens bakfylla.


*Strö lite socker på mig - Timbuktu (The botten is nådd)

2 kommentarer:

mimie sa...

Favorit i min iPod också. Perfekt låt :) Hoppas tentorna gick bra. (Jag har ramlat in här via Juristbaben, om du undrar, och är nu trogen läsare :) Kram från Wien mimie

S sa...

Välkommen!! :)

Först nu som Timbuktu seglat upp som favorit i ipoden. Har mest lyssnat på hans nya platta, men det är många på the botten is nådd som är asbra. :)

 
Where The Heck Are You?