tisdag, mars 14

Sallad & Sånt

Var i Sumpan igår. I stod och lagade mat när jag kom. Så jag satt på golvet i köket och läste gamla veckorevyn, Damernas och alla andra veckotidningar jag kunde hitta. Fick mat och presenter. Weih.

I hade tydligen lyssnat på mitt babbel när vi varit på våra shoppingrundor och memorerat vilken parfym jag ville ha.
-Jag var så osäker, för du letade upp den och sen sa du nej, den är inte riktigt jag, men det luktar ju jättegott! så jag visste inte alls.
-Den är jättebra!!

Sen hade hon valt ut jättefina örhängen, precis sådana jag tittat på. C hade köpt ny mobil och satt mittemot mig:
-Sandra, titta här nu då.
-Nej, please...du vet hur mycket jag hatar det.
-Titta här nu!
-Nej..
-Jo!
-Mhm.
-Oj, det blev suddigt, titta här igen.
-....argh...
-Det blev fint!
-Mhm.

Sen när jag skull hem, kommer C ut med resten av veggopastasalladen som de gjort till mig.
-Ta med den hem.
-Va?
-Ja, som lunch till imorgon.
-Du skojar?
-Nej, titta så fint vi tar hand om dig.
-Jo.

Här måste nog låga vuxenpoäng delas ut igen.

2 kommentarer:

oscar sa...

Vad är örgängen för något?

Haha....var tvungen att skriva något.

S sa...

Åh, du korrläser min blogg. Kan du inte komma förbi och laga pannkakor också? ;)

 
Where The Heck Are You?