lördag, mars 18

Prioritera mera

Har suttit och läst i kursens näst tråkigaste bok nästan hela dagen. Omslaget ser ut som obehandlad pappersmassa och innehållet känns lika obehandlat. Den kom ut i december 2002, och det gör att jag starkt ifrågasätter hur relevant den är med tanke på att URL gjordes om rejält 2005.

Men vem vet, hoppar jag över den, så lär Murphy se till att det kommer en stor fråga på något underligt kapitel om infosoc-direktivet eller TV4:s sändningstillstånd.

Snart är det melodifestivaltittande. Har inte sett någon av uttagningarna, så jag kommer mer se det som en stund för koffeinuppladdning. Har börjat rationalisera min tid på ett lite underligt sätt. Jag prioriterar bort. M under fika:
-Såg du när vi tog medaljen i skidskytte?
-Nope.
-Såg du när Anja tog sin?
-Nope.
-Varför inte?
-Jag prioriterar bort OS.
[I alla liknande situationer tittar folk på dig som om du precis sagt att du tycker att kungen är läcker.]

Saker som jag hittills prioriterat bort:

1. OS.
2. Melodifestivalen.
3. Laga kranen (alldeles för dyrt).
3. Träningen (vilket är extremt illa).
4. Att åka och köpa mjölk till kaffet, istället har jag druckit det svart.
5. Att bli ASFÖRBANNAD på grund av PM-uppgiften.

Måste nog börja träna karate igen, så jag får igång adrenalinet, håller ju på att bli suddig i kanterna.

Inga kommentarer:

 
Where The Heck Are You?