torsdag, mars 9

Äppelpäppel

Min födelsedag inleddes helt strålande av att fönstermannen kom klockan halv tio, tittade på fönstret och kom fram till att det är bäst att vänta med att laga det tills det är plusgrader ute. Jag trodde inte mina öron, men var snäll och sa jaja, det vet ju du bättre än jag vad som behöver göras, samtidigt som jag insåg att jag får ringa någon annan och fråga om de kanske ser på det annorlunda.

Ska inte wimpa men Winnerbäck som ipoden shufflade fram kändes lite symbolisk för allt just nu:

"Ändå känns det som om hela världen sjunger
Har du kommit nånstans
Har du sumpat din sista chans
Är du framme nu
Har du valt en väg att gå
och ett mål att sikta på
och är det verkligen du?
Är det verkligen du?" *

Det är rättegångsspel på måndag och idag tre veckor till bamsestora tentan. Dags att bita i det sura äpplet igen.

Och jag är så trött på de där äpplena så ni anar inte.

* Winnerbäck - Söndag 13.3.99 (från plattan Kom)

Inga kommentarer:

 
Where The Heck Are You?