torsdag, februari 16

Sköldpaddan

Kök är farliga grejer. Säkert en ren skyddsmekanism att jag är så värdelös på att laga mat att jag tillbringar så lite tid där som möjlig. Ju mindre tid, desto mindre risk. Det naturliga urvalet.

Kunde backa upp min teori ytterligare genom detta på stjärnkikarbloggen.

Själv lyckades jag med mitt ex hjälp tatuera in något som liknade en sköldpadda - med lite fantasi - på överarmen. Så går det när köket är typ två kvm, han steker pannkakor och jag ska in och rota i kylskåpet och sedan vänder mig om. Rakt in i stekpannan. Det fräste till lite snitsigt och sen var det bara fram med isklamp och ringa doktor-mamman.

-Det är svart.
-Då är det en tredje gradens.
-Och lite rosa också.
-Är det större än en handflata?
-Nej, typ lite mindre, mer avlångt. Det ser ut som en sköldpadda.

Och i efterhand måste det sett jäkligt roligt ut.

Inga kommentarer:

 
Where The Heck Are You?