torsdag, februari 2

Insnöat

Jag visste att jag inte borde titta på Insider. Åke Green i studion. Och som sidekick en dam som anser att det är lätt som en plätt att omvända homosexuella. När jag hör deras medeltidsretorik vrider det sig i mig. Och jag blir så ledsen.

Ge fan i att lägga er i hur andra lever sina liv. Det finns inte ett rätt sätt.

Domen mot Åke Green känns i efterhand ännu mer olycklig om det innebär att den öppnar upp för ett uttryckande av liknade åsikter som Greens. Kalla det bibelcitat, kalla det vad du vill. Den där fria och öppna debatten som skulle träda in som motpol lyser med sin frånvaro.

Alltid skönt när människor som säger sig sprida kärlekens budskap ger uttryck för intolerans och en strävan efter att kväva just kärlek.

Det gör mig illamående.

Inga kommentarer:

 
Where The Heck Are You?