onsdag, januari 18

Sannolikt

Sitter med bokhögen på ena sidan och en fet bunt stenciler på andra. Det är bättre att tenta på morgonen, för det här ger bara ångest. Ska möta P och fika klockan 17, men det är om två och en halv timme.

Kanske borde läsa lite, men jag vet inte alls på vad. Alla de olika teorierna, riskanalyser, rättspositivim, utilitarianism, Marx, politik, demokrati, IT-rätt, Homes och hans badman, Hart och rule of recognition snurrar i min hjärna. Rädd att saker kommer trilla ut om jag försöker trycka in mer, men ännu mer rädd att jag lärt mig helt fel saker. Och det är ett fett underbetyg till kursen, att vi är många som inte har en aning om vad vi ska kunna.
-Det blir lotteri. Man har ju liksom 25% att svara rätt på varje fråga.

Undrar hur mycket Murphys närvaro förvränger sannolikhetsläran för mig.

Håll tummarna nu! Hårt som fan.

Inga kommentarer:

 
Where The Heck Are You?