torsdag, januari 12

Murphys law 4.0

Idag är inte en sån dag där man ska:

vara i skolan mellan klockan 10-17
inte hinna träna klockan 18 eftersom vi slutar kl 17
åka hem i fullproppad tbana
ringa veterinären
sätta sig och fortsätta läsa i riskanalys-boken
räkna ner dagarna, nu bara fem, till tentan

Istället är det en sån dag där man ska:

vakna sent
äta god frukost
ta en lång promenad längs vattnet
inte tänka på skola
gå på bio och se Harry Potter
ta en lång fika med gott kaffe
köpa nya acne-jeans och ny dator till tentan

Murphy. Du och jag. I parken nu.

Jag är hon med knogskydden. Det är dags att vi gör upp.

3 kommentarer:

Johannes sa...

Hehe... du skulle hängt med på min dag istället. Vaknade 11, åkte och tränade med E. Brunch och kaffe på Bagel-Deli, sen hem och läsa ut en god bok :) Värre blir det i morgon.

S sa...

Var ju inte som att jag fick välja direkt. Ska vara ledig lite efter att jag lämnat in uppsatsen. Det du. ;)

-= R =- sa...

Ge den djäveln en match!!!

 
Where The Heck Are You?