lördag, januari 14

Grädde på det äckliga moset

Min lilla dator som redan för ett år sedan fick recensionen:
-Det är bara en tidsfråga innan den säger poff, Sandra.

Och sure, hade jag 10 000 kr är en dator det första jag skulle köpa. Trust me.

Att det är en tidsfråga har jag fattat för länge sedan. Diskettstationen är sönder och den vill diskfragmentera hela tiden. Att det blir katastrof är också självklart. Däremot kan det bli mer katastrof eller mindre.

Mer om den går sönder mellan den 20:e och 31:e när jag ska skriva min uppsats i raketfart.

Men mest om den väljer att gå sönder den 18:e när jag får ut min hemtenta, som ska lämnas in den 20:e. Det är tillräckligt att jag kommer vara tvungen att lägga av de dyrbara timmarna vi har på oss på att försöka skriva ut den från min mail på något internetcafé.

Har en helt nödvändig backup-plan. Har bett på mina bara knän att jag ska få låna en bärbar dator av en kompis OM min nu väljer att gå sönder just när jag ska skriva hemtenta.

Tomten, du kan inte svänga förbi igen? Jag behöver en dator.

Inga kommentarer:

 
Where The Heck Are You?