måndag, januari 2

Fårskock

Tänkte somna senast 1.30 igår, men det visade sig vara helt omöjligt. Läser DV. Försöker igen. funkar inte. Smyger ut ur mitt rum i jakt på mer saker att läsa. Håller på att dö när jag trampar på hundens märgben. Och gör ett memo om att imorgon åker det ut och ersätts med en mjuk leksak. Ajfan.

Hittar en Femina jag inte läst i vardagsrummet. Smyger tillbaka. Undviker noga märgbenshelvetet. Hoppar tillbaka ner i sängen. Läser. Kollar på klockan. 03.00. Släcker. Somnar inte. Skiter i att räkna får. Tänder igen.

Kliver upp igen. Tänker hämta en macka. Men slutar med att jag ger hundarna prinskorv istället. Lyckan är obeskrivlig hos dem. Går tilbaka till mitt rum.

Kollar i taket. 03.30. Tänker att jag i alla fall har en bra kudde. Och att jag nog borde lära mig att räkna får om det ska fortsätta så här.

Inga kommentarer:

 
Where The Heck Are You?