fredag, januari 20

Eremitkräfta

Insåg redan när jag mötte upp med M, hans bror med flickvän och en tjejkompis till M att jag är så trött. Stannade och drack en kopp te i alla fall. Men kunde lika gärna suttit i en glasbubbla.

Så när jag kom hem var det en lång dusch som gällde. Sen slackerjeans och linne. Soffa. Hämta mysigaste kudden från sängen och kröna mitt kuddberg. Illa att min soffa inte har armstöd. Har legat stilla i tre timmar och enda rörelsen har varit att trycka på fjärrens knappar vid störande reklampauser.

Jag ska trilla tillbaka ner i soffan nu. Den här fredagskvällen går i slowmotionens tecken. Jag och en eremitkräfta har samma aktivitetsnivå just nu.

4 kommentarer:

Johannes sa...

Det låter som en välförtjänt kväll.

Linnea sa...

jag hàller med! du àr vàrd en extremt lugn helg nu. Kramar

S sa...

Åh, ni är så söta. Har precis trillat ur sängen. Känn som jag åkt loopen hundra gånger.

Johannes sa...

Inte söt. Arg! :-P

 
Where The Heck Are You?