måndag, januari 30

Dopet

Annars har dagen varit fin. Chailatte på Mocco. Sen middag i Sumpan framför Guldbaggegalan. Samtalsämnet var dopet jag ska på på lördag.

Första gången det kom upp:
-Du ska inte bli gudmor då?
-Nej.
-Haha. Det hade ju varit asroligt.
-Hm.
-Du skulle bara; nej, nej, jag kan inte hålla honom. Lägg honom i vagnen och häll ner vattnet i den.

Andra gången:
-Så måste man vara finklädd ju!
-Och du får inte ha svart.
-Mhm.
-Du har väl ett par kostymbyxor du kan ha..
-Och en blus! (M storler och kluckar nöjt)
-Urk.

Tredje gången:
-Du vet att det är mest nära familj som man bjuder till dop.
-Ja, det kommer vara du och tjocka släkten. (M fnissar bakom tekoppen)
-Då ska jag ha en dejt med mig iaf.
-Stod det så på inbjudan?
-Nej. Kommer bli värre än dopet i Sex and the City.* Man kan ju smita efter kyrkan.
-NEJ!! (alla tre i kör)
-Nehe.

* Och E om du läser detta, så är säkert ett dop precis vad jag behöver. Det ska bli trevligt.

Inga kommentarer:

 
Where The Heck Are You?