tisdag, december 20

Yrkesval

Somnade tidigare igår, i alla fall en smula tidgare. Men det innebar ändå att jag ville sova lika länge idag. Kanske är jag mindre trött. Måste fortsätta mina empiriska undersökningar för att hitta den ultimata mängden sömn.

Skola idag. Till klockan 18. Sen är det aikido ikväll. Och bokberget kommer troligen utökas med en bok som borde trilla in med posten idag.

Varför kan jag inte bara få en rejäl hög med pengar, så jag kan köpa de allra finaste julklapparna till mina lovelys. Inser att jag valt helt fel yrke, borde siktat på att bli tomte istället. Bara få ge bort grejer och sen softa resten av året.

Fan va fint.

2 kommentarer:

oscar sa...

Men du måste ju ändå inse att tomten inte slappar resten av året. Tror du att klapparna tillverkar sig själva. Nejdå tomten måste övervaka nissarna. Och så är det ju allt pappersarbete och kontakt med tomtejuristerna för alla stämningsansökningar som lämnas in av juristbebisar som inte fåttt Manolo-skor denna julen heller.

S sa...

Som huvudtomte skulle jag ha en vice vd, som tog hand om all markservice. Såklart.

 
Where The Heck Are You?