onsdag, december 28

Som en saga

Efter fikan traskar vi ner till stans enda skomakare för att kolla om han är busy. Plingar till och han tittar fram bakom skynket från verkstaden.
-Hej, har du mycket att göra? Jag åker tillbaka till Stockholm typ i övermorgon och tänkte om du hade tid att utföra ett mirakel innan dess?
-Jovars.
Sen kikar han ner på mina fötter.
-Har fröken med sig andra skor då?
-Jajamensan.
Förberedd som jag är så häller jag ut mina lacostesneakers ur väskan.
-Hehe. Jo, det där är just rätt skor idag, säger han och skrattar.
-Hm.

Det var det inte. Men nu har jag fina omklackade stövlar. Och saker börjar ljusna.

3 kommentarer:

Linnea sa...

orkade inte ens kolla vad skomakaren hade för sig och gick och fixade ett par nya pjuck istället. hehe..

S sa...

Det var inte en lösning för mig. ;) Något som kostar 1300 kr är värt oändligt många omklackningar. Och det är bara första nu. :)

Hoppas du hittade ngt fint!!

Linnea sa...

kommer naturligtvis se till att laga de gamla skorna. problemet var att skor behövdes omedelbart. slutsumma: fler par skor..

 
Where The Heck Are You?