torsdag, december 22

Skofreak

Om exakt 12 timmar ska jag sitta på tåget. Mer osäkert är hur det ska gå till. Hämtade biljetten idag, för det känns som en för avancerad uppgift att lyckas skriva in koden och få ut biljetten klockan 6.30. Problemet är tvådelat. Första delen är att komma ur sängen klockan 5.45. Med tanke på att jag brukar somna klockan 2. Andra delen är det jag är famous för, packandet. Eller snarare brister i packandet.

Mitt ex trodde inte sina ögon när vi åkte till Brasilien och jag hade fem par skor med mig för tio dagar. Kanske var det därför jag inte fick några sympatier när min väska var både fullproppad och tung. Men han sa inget när jag shoppade två par flipflops i Rio. Man m-å-s-t-e köpa flipflops när man är i Brasilien! Problemet kom när jag skulle packa ner dem i min väska. Trots att jag använde mig av den beprövade sitt-på-väskan-och-då-kan-man-stänga-metoden, så gick det inte. Omöjligt fick en ny betydelse. Slutade med att mina flipflops fick åka i hans väska. Och jodå, fick höra det både en och två gånger.

Har insett att jag måste begränsa min packning ikväll. Men måste ha med två par stövlar, ett par sneakers och mina Clark´s. Punkt.

Fortsättning följer..

Inga kommentarer:

 
Where The Heck Are You?