onsdag, december 14

Öppet brev till tomten

Hej Tomten!

Jag önskar mig en sak mer än allt annat till jul. Eftersom du ju övervakar alla varje dag under hela året så borde du veta vad det är. Jag läser mina läxor flitigt. Och hjälper pensionärer över gatan. Och går inte på tunnelbanan förrän alla som vill av, gått av. Bara det sista måste ju kvalificera mig för att få min önskan uppfylld.

Om du uppfyller det här ska jag börja tro på dig igen. Juristheder.

Tack på förhand.

PS. Leverans kan ske till mina föräldrars hus på julafton. DS

2 kommentarer:

oscar sa...

Sure thing.

Det där med juristheder måste väl ändå vara sagt med ironi?

Inhämta ironuiflaggan hos Eff så att det inte råder några tvivel i fortsättningen så är du snäll...:)

S sa...

Inte en smula ironi. Däremot har jag second thoughts när det gäller min önskning. Tror jag skiter i det och önskar mig en enkel biljett till Grönland istället.

 
Where The Heck Are You?