tisdag, december 13

Natten går tunga fjät..

Imorgon ska jag inte skutta upp tidigt för att få se luciatåg i någon kyrka. Har aldrig varit min grej. Var därför otroligt skeptisk när juristkexet förra året lyckades övertala mig att vi borde se luciafirandet i Jacobs kyrka.

Höll seriöst på att dö när jag hasade mig upp vid tbana Kungsträdgården och fick ett sms där det stod att det är jättemycket folk, skynda dig, snart stänger de dörrarna. Fick sladda genom parken i 180 och hittar L i folksamlingen. Hon har hittat en tjej hon känner, som låter oss smita uppför en trappa precis innanför porten och sedan stå uppe på en balkong med utsikt rakt ner mot altaret och kören.

Har aldrig sett en så fullproppad kyrka. Men det var verkligen jättevackert.

1 kommentar:

oscar sa...

Jag slapp jag åzå....wihiiii.

 
Where The Heck Are You?