lördag, december 17

Lagen (2005:32) om julshopping

Vaknar av att lillebror ringer. Vi ska ses i stan om typ en halvtimme för lite strosande i affärer. Tyvärr tror jag att strosande är fel ord. Jag vet hur mycket folk det kommer vara. Tänk er en hönsfarm. En fullsmockad. Så har ni situationen på Åhléns.

Jag lär mig varje år hur man hanterar julshoppingen i Stockholm. Och har påbörjat ett lagförslag som omarbetas varje år:

1§ Undvik att vara på stan en lördag innan jul. [generalklausul]

2§ Måste du ändå bevista platsen nämnd i 1§ bör du uppfylla kriterierna i 3-11§.

3§ Ha inte din tjockaste vinterjacka på dig. Det kommer innebär olidlig plåga.

4§ Ha en välgenomtänkt strategi.

5§ Är ni flera bör strategin nämnd i 4§ delas upp, för att underlätta och förkorta tidsåtgången. Dock bör ni aldrig vara fler än tre, för då förlängs tidsåtgången linjärt.

6§ Ta ingen skit från pensionärer, de är så gamla så de borde ha lärt sig att följa 1§ vid det här laget.

7§ Håll sams med ditt team, de är helt avgörande för 4§.

8§ Vid akut syrebrist, stressflammor i ansiktet avträd platsen nämnd i 1§ under minst en halvtimme.

9§ Återgår inte tillståndet i 8§, trots behandling med valium, lämna shoppingområdet.

10§ Vid ett tillstånd av kraftig apati som brukar uppträda ungefär vid strumpavdelningen på Åhléns, vidtag samma åtgärd som i 8§.

11§ Hjälper inte valium mot tillståndet i 10§, lämna shoppingområdet.

2 kommentarer:

-= R =- sa...

Din djävel. Jag vill också ha en pingvin. Nu kan jag ju inte med.

Och det där med julhandeln... Hehe... Jag har en (1) julklapp att inhandla i år! Snacka rutin!

S sa...

Pingvinen är min. Sorry. :)

En? Hur har du lyckats med det?

 
Where The Heck Are You?