lördag, november 12

Dörrjävel

Vaknar av att M ringer och låter helt desperat. Tar några sekunder att sortera ut vad han säger egentligen.
-Dörren går ju fan.....stånk...inte att öppna...vad i helvete?!
-....zzz.....va?
-Jag kommer inte in i din lägenhet, skiten har ju helt hängt sig!! Kommer in i huset utan problem, men i din dörr funkar inte nyckeln.
-Va? Du skojar. Är du vid rätt lägenhet?
-Sandra. Jag. Vet. Var. Du. Bor.
-Men shit. Det var inget konstigt när jag låste igår.

Hade kvittat, om det inte varit för att jag anlitat M som marsvinspappa i helgen. Tur att jag öste in mat igår. Får ändra mina planer och ta första bussen upp imorgon. Jag vet att de klarar sig 48 timmar utan matpåfyllning, men mitt samvete dödar mig.

Jag är den sämsta marsvinsmamman ever.

Inga kommentarer:

 
Where The Heck Are You?