måndag, november 21

Dagens sensmoral

Sitter på det tredje fiket för idag. Vi flyttar runt som värsta nomaderna med våra lagböcker. Sitter och sliter när en storvuxen man klädd i neongulgröna arbetskläder och grön keps traskar in genom dörren:
-Ni pluggar juridik ser jag. Det är bra.
Vi tittar upp. Hummar och nickar. Och ler och försöker hålla kvar fokus på frågan. Han tar några stora kliv framåt och stannar vid vårt bord:
-Ja, min gamla samhällslärare sa till mig en gång att pluggar du juridik sen så ger jag dig en femma. Men det gjorde jag inte, förstår ni. Jag gillar samhällskunskap bättre, sa jag till honom. Du får en femma ändå, sa han då. Hehe. Ja, ni vet, han ångrade sig så att han inte läste juridik.

Sen försvinner han ut genom dörren igen.

Inga kommentarer:

 
Where The Heck Are You?