fredag, oktober 28

Övning ger blåmärken

Skitkul träning idag. Alla var snälla och sa att jag var duktig. Men självklart trasslade kullerbyttskiten igen. Blev kastad åt höger hela tiden, eftersom handikappet när det gäller vänsterkullerbyttor inte släppt. Då kommer tränaren fram och:
-Du kan när han vill kasta dig åt vänster knäböja och sen rulla.
-Nope, kan inte. Har en hangup där.
Prestationsmonstret dansade cancan bredvid mig av glädje.

Slutade med att jag bestämde mig för att i alla fall göra en åt vänster med sannolikheten för gipsvagga överhängande. Rullar iväg och hör:
-Bra Sandra!
Och några klappningar. Då står tränaren en bit bort och storler.

Kontentan: jag vågar, men jag kan fortfarande inte.

2 kommentarer:

oscar sa...

Friskt vågat, hälften vunnet? Eller hur var det dom sa på sjuttitaletnär tant var ung?

S sa...

Hehe. Skulle ju sopa golvet med dig utan ansträngning. Och det är mer no pain, no gain som blivit mottot för träningen.

 
Where The Heck Are You?