fredag, oktober 7

Storasyster

Kommer gående längs tbaneperrongen med en alldeles för stor snusklubba instoppad i kinden. Varför måste de vara så himla stora nu? Finns det inga små? Är helt på det klara med att jag ser ut som en hamster.

När en tjock gubbe flyttar på sig ser jag en liten liten människa komma gående mot mig. Småsmå gympaskor. Keps. En ryggsäck som är så stor att den sticker ut på sidorna om honom. Han räcker mig knappt upp till armbågen när jag passerar honom. Vänder mig reflexmässigt om för att se vem han är där med.
Han är inte där med någon.

Han är där ensam.

Fäster blicken på hans rygg. Håller kvar den där när han går längs plattformens kant. Önskar att jag kunde fått ha lite superkrafter och följa honom hem osynlig, så inget händer honom på vägen.

Tydligen är jag mer programmerad som storasyster än jag trodde.

Inga kommentarer:

 
Where The Heck Are You?