torsdag, oktober 20

Skitmorron

Men för att inte glorifiera mitt morgonbeteende, så är det nog bäst att kort beskriva hur hemskt det är. Idag var jag tvungen att gå på seminariumet, för att jag redan missat det första. Trodde inte att det var sant när jag kollade på klockan. Fick hoppa ur sängen, slänga på mig ett par jeans och en tröja. Ta de snälla stövlarna, eftersom jag inte hade tid att krångla med något av de andra paren. Tog första bästa jacka och den ryska sjalen. Håret hinner jag inte fixa. I handen; nycklar, ipod, mobil. Insåg att jag inte hade någon aning om i vilken sal seminariet var, så jag smsar D att jag försovit mig - igen. Extra allt.

Ser i reklamglaset bredvid rulltrappan att jag ser ut som en fraggel i håret. Fan. Keps är helt okej att använda om valet står mellan keps och fraggel. Memo to self för attan.

Känner mig som en påskkärring. Stövlarna passar inte med sjalen. Ungefär som kaviar på ost.

Sen står snubben mittemot mig och smygglor hela vägen till centralen. Kanske för att jag inte knäppt gylfen. Vad vet jag.

Inga kommentarer:

 
Where The Heck Are You?