onsdag, oktober 12

Rulltårta

Hade klara problem med kullerbyttandet. Den helt underbare pedagogiske sensei kom och försökte hjälpa. Satt bredvid mig och:
"Håll ena foten mot rumpan"
"Såja"
"In med ansiket"
"Rundad rygg"
"Jodå"
Men det kändes bara som det blev värre. Dunsade runt där som en full köttbulle.

Sen när vi slutat och alla stretchar bestämmer jag mig för att rulla lite. Alla är så råsköna i klubben, så det kändes som att det var lika bra att köra på. Det var ju inte som att de skulle få se något de inte sett tidigare och oavsett kunde jag isåfall bjuda på det. No pain, no gain. Dagens pilotordspråk.

Och med tips och uppmuntran från D och en snubbe till lyckas jag rulla utan att dunsa i. Rullar två gånger på raken som en liten boll. Jag kunde!

Stolt och nöjd. Och prestationsmonstret nedpackat i träningsbagen för en stund.

Inga kommentarer:

 
Where The Heck Are You?