måndag, oktober 10

Rörmokare

Nu är det bara en tidsfråga. Gängorna i ena handtaget till kökskranen är utnötta. Så när man vrider av vattnet måste man vrida som tusan. Frågan är ju bara varför jag inte gör någonting åt det. Om jag inte ringer en rörmokare eller vem man nu ringer, så kommer det en dag när vredet helt släpper och vattnet fortsätter rinna. Mardröm. Och superübersvämning och pinsamt.

Jag måste ju vara jordens lataste när det gäller att putsa fönster, byta lampa, laga kranen eller gå till pappersinsamlingen. Då kan jag utan problem halka runt på gamla DN-tidningar flera veckor, istället för att gå 50 meter till boxen eller treva runt i mörker, istället för att leta fram en lampa och skruva i.

Jag är ambitiös och målmedveten. Jodå.

Inga kommentarer:

 
Where The Heck Are You?