tisdag, oktober 18

Jaja, Göteborg

Hade lite problem med spårvagnarna. De kunde liksom smyga sig upp bakom ryggen på mig och plötsligt var jag omringad där i någon korsning. Kände mig lite som pacman jagad av de där monstren. Men det är ju klart schysstare att man kan se ut när man åker omkring.

Det var grymt bökigt för mig i Stockholm att fatta var saker låg eftersom jag har obefintligt lokalsinne och man inte hade någon aning om åt vilket håll eller hur tunnelbanan åkte. Så till en början ploppade jag bara upp vid olika tbanestationer utan att ha en susning om hur de låg i förhållande till varandra.

I Göteborg klickade det några gånger redan under helgen.
-Här har jag varit innan.
-Japp, vi åkte åt andra hållet förbi här igår.

Så en sista poäng rent infrastrukturmässigt till Göteborg. Så av generositet.

Stockholm-Göteborg, 1-2.

Inga kommentarer:

 
Where The Heck Are You?