tisdag, oktober 18

Fortsatta göteborgsstudier

Och eftertankens kranka blekhet, eller i alla fall dags att knacka ett lite hål i bullshitfasaden. Och nu är det tur att jag inte är Stockholmare på riktigt. Men kanske är det en slump och världen spelar mig ett spratt.

Det började med damen i baren. Sen tjejen som bara äääääälskade stövlarna. Ser ni ett mönster, eller ska jag måla upp lite tydligare?

Idag gick vi på jordens smalaste enkelriktade gata, med jordens smalaste trottoar. Så jag går bredvid trottoaren på gatan. Då hör jag att det ligger en bil precis bakom. Så jag flyttar mig snabbt upp på trottoaren. Damen i bilen rullar förbi och vinkar då mot mig, storler och mimar tack innan hon trampar på gasen igen. Jag tappade nog hakan lite där.

Hade nog snarare förväntat mig att föraren skulle tuta och sen visa fingret.

Men kanske är det bara en slump. Det krävs lite ytterligare empiriska studier. Mitt urval är fortfarande väldigt ickerepresentativt.

Inga kommentarer:

 
Where The Heck Are You?