söndag, oktober 23

Fjortis igen

Uttrycket några drinkar fick en ny innebörd igår. För att det ska funka med några drinkar bör man ta hänsyn till hur lång tidsperioden är under vilken man intager drinkarna och drinkarnas styrka. Det vet alla.

Utom jag tydligen. Vilket innebär att jag fick sova kvar hos M, som skulle upp och jobba klockan 11. Hör bara honom säga; men stanna och sov så länge du vill, ta mat sen om du vill ha.

Inser klockan 12 att det här är ju riktigt illa och byebye lördag. Somnar om. Vaknar av sms. Svara innifrån dimman. Somnar om. Vaknar klockan 4 av att lillebror ringer. Pratar och förklarar att jag regredierat till fjortis. Han säger att det är lugnt och att vi ses imorgon istället. Somnar om. Dricker lite vatten på försök. Somnar om. Vaknar kl 18.52 och inser att det nog är dags att gå upp. Bestämmer mig för att gå via Hötorget till Centralen, för att fånga luft.

Traskade där och insåg plötsligt att trots mina fjortistendenser och en bortkastad lördag, så var allt helt okej. En såndär jävla sällsynt stund där man bara stannar upp och känner att saker faktiskt är okej.

Inga kommentarer:

 
Where The Heck Are You?