torsdag, oktober 13

Fifty fifty

Idag gick det sådär med alles. Fick ett samtal precis innan jag skulle gå om hets mot folkgrupp-paragrafen och fick slänga fram lagboken. Juridikcentrat i hjärnan kickade igång. Tyvärr måste resterade del av hjärnan stängts ner eftersom jag glömde SL-kortet, värktabletter och min vattenflaska.

Hoppas tvättandet går lika bra. Eller att jag har sån tur att jag hamnar efter snubben som torkade sina träningskläder i torktumlaren. Ja, alltså inte tvättade, utan bara torkade in svetten. Fräscht.

Ni kan ju gissa hur festligt det var när jag tvättat klart och ser att min torktumlare är i full gång. Väntar 15 minuter för att han ska få en chans att komma och hämta sina grejer. Men nada. Så till slut öppnar jag luckan och håller på att dö. Får lyfta ut den smelliga högen och slänga den i en vagn. Urk.

Inser att valet står mellan att torka mina grejer i tumlaren eller stå med tio kilo blöt tvätt och hänga upp den överallt. Pest eller kolera.

Valde pesten.

Inga kommentarer:

 
Where The Heck Are You?