torsdag, oktober 13

Favorit i repris

Vi har elektriska lås på tvättstugan, skitsmidigt om det funkar. Förra gången ville min nyckel inte alls, men idag lyckades jag komma in i alla fall.
Men tvättmaskinerna som är ashightech hatar mig. Oavsett om jag följer instruktionen exakt så blir det alltid muppat.
-Tryck på P för att ställa in program.
Tryck, tryck, tryck. Sådär en femma i rutan.
-Tryck därefter S för att starta.
Då händer det. Blinkeliblink och femman blinkar och i fönstret för tvättsteg står det inte som normalt mellan 45 och 50. Det står 1.0. Förra gången det hände tvättade maskinen bara glatt vidare, så när det gått två timmar fick jag stänga av den och slaska ut min plaskvåta tvätt och köra den i den andra maskinen.

Så jag kanske borde ha vadarbyxor i galon och stövlar på mig när jag går ner för att byta tvätt.

Inga kommentarer:

 
Where The Heck Are You?