onsdag, oktober 26

Faceplant

Ska träna aikido ikväll. Med tanke på hur pigg jag känner mig efter att ha traskat genom orkanen från helvetet på väg hem så ligger jag solklart i riskzonen för gipsvagga. Sen är det dags att jag tar tjuren vid hornen och försöker mig på en kullerbytta med vänster arm först. Det värsta som kan hända är ju att jag slår mig lite mer än förra gången. Kan ju vara snyggt med ett blåmärke över ansiktet kanske, om jag nu skulle lyckas dunka ansiktet i mattan.

Appropå dunka ansikte någonstans, så har mr Pilot gjort den snyggaste idunkningen alla kategorier. En sommar för flera år sedan när vi var ute och åkte wakeboard för första gången. Mr Pilot kunde som vanligt inte styra sitt adrenalinflöde utan tyckte att det vore en schysst idé att försöka sig på en 360 graders vändning direkt. Försöker man se på det lite optimistiskt så kom han i alla fall runt 180 grader. Men tappade sen handtaget och drog på näsan ner i vattenytan så det sa fetpang. Jag som alltid trott att man inte kan slå sig på vatten.

Där myntades uttrycket faceplant. Det är det jag kommer göra mot mig själv ikväll.

Inga kommentarer:

 
Where The Heck Are You?