lördag, september 10

MFW

Med tre småbröder blir det tydligen mycket militärprylar. Medaljutdelningar och sånt. Min äldsta lillebror är just nu i Liberia på FN-uppdrag. Hans fjärde. Så jag har varit med på fler medaljutdelningar, uppvisningar och anhörigträffar än de flesta. Men vad jag inte förstår är varför de måste dra igång typ klockan 8 på morgonen. Vissa gånger har jag känt mig helt bortdomnad tills musikkåren trumpetat fram några meter bort. Nu vet jag vad de har den till iaf. Helt omöjligt att inte bli klarvaken och ställa sig i givakt.

Men imorgon är det mellanlillebror som ska visa upp schyssta lumpengrejer. Det var en militäriskt sett riktigt snäll tid, de drar igång klockan 9. Vet att jag kommer vara i princip medvetslös, men litar på att de har en skön musikkår även där.

Sen har jag fått tips om att försvaret tydligen har goda wienerbröd från Försvarets fältkök. Så det blir Mission Find Wienerbröd (MFW).

Inga kommentarer:

 
Where The Heck Are You?