torsdag, september 29

Kungsängen tur och retur

Så ringer lillebror och vill att jag ska komma med bilen. Tittar på repan innan jag kör upp på E4 mot Kungsängen. Är den inte lite mindre idag? Önsketänkande.

Brummar till slut fram till vakten och parkerar och väntar på domen. Plötsligt ser jag en blå FN-basker med tillhörande FN-soldat komma gående. Lilla bror.

Kliver ur bilen.
-Bli inte arg nu. Det har typ hänt en olycka.
Får en kram.
-Har du skrapat fäljen? säger han och ler nästan.
-Ja, jag är verkligen ledsen. Det var en olyckshändelse.
Han böjer sig ner och tittar precis som jag gjort säkert tjugo gånger de senaste dagarna. Jag tittar igen. Är repan inte lite större nu?
-Det är lugnt. Ingen fara.
-Va? Alltså jag är så ledsen..
-Hade du kört på ett barn kunde jag förstått om du varit ledsen. Det här är ingenting.

Perspektiv. Sånt man får när man varit i Liberia flera månader.

Inga kommentarer:

 
Where The Heck Are You?