torsdag, september 15

Getingen

Har fikat med M idag. En av de roligaste personer jag känner. Jag fick vara tålmodigt smakråd vid tröjprovning. Slutade med att han trasslade runt i provhytten med en vitblå tröja. Då hade vi kollat på flera hundra trörjor under några timmar. Det gick till på följande vis:
-Den här då?
-Nej.
-Den här då?
-Nej.
-Den här då?
-Nej.
Till sist enades vi om den blåvita, men sen medans han trasslar hittar jag en svart tröja med gula smala ränder. Skuttar glatt bort till honom och den tålmodiga expediten som nu valt att assistera oss.
-Prova getingen. Prova getingen.
Expediten håller då på att domna av mot ett bord av uttråkning. Jag gillade getingtröjan och M gillade kille-på-segelbåt-tröjan. Och jag är ganska säker på att han smyger dit och köper den vitblå imorgon. Ville nog inte kväva min getingglädje där på plats.

Inga kommentarer:

 
Where The Heck Are You?