söndag, augusti 14

Packa pappas kappsäck

Dax att packa väskan för en solig vecka utomlands. Tyvärr har jag fått min fars packsinne och det innebär i princip att man packar allt man kommer åt som inte är skidutrustning och skridskor. Detta innebär att jag hela tiden måste kväva impulsen att slänga ner allt möjligt.

Mitt ex har en standardlista på 1 par jeans, 1 tjocktröja, 4 t-shirts, 4 par strumpor och resetvättmedel. Denna lista är samma oavsett om det gäller en vecka i Norrland eller resa Transibiriska järnvägen under 4 veckor. Enkelt värre.

Men min lillebror tar priset. När han var yngre bestod hans packning oavsett resmål av tandborste i ena fickan och ett par kalsonger i den andra. Tills min pappa upptäckte det hela och tog över packandet.

Då åkte stövlar, enmanstält och regnkläder fram.

Inga kommentarer:

 
Where The Heck Are You?